عنوان خدمات اعطای پروانه فعالیت دفاتر ارتباطی مؤسسات بیمه و مؤسسات کارگزاری بیمه خارجی در جمهوری اسلامی ایران آدرس وبگاه http://dpli.ir/8tVMGu
نام دستگاه اجرایی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نام دستگاه مادر وزارت امور اقتصادی و دارایی
نوع خدمت خدمت به شهروندان (G2C) , خدمت به کسب و کار(G2B) مخاطبین کلیه متقاضیان تأسیس دفاتر ارتباطی
مدارک لازم 1. درخواست تأسیس دفاتر ارتباطی2. ارسال تصویر کلیه صفحات شناسنامه، گواهی عدم سوء پیشینه، آخرین مدرک تحصیلی و سوابق علمی مسئول دفتر ارتباطی آن شرکت .3. اساسنامه.4. آگهی تاسیس وآخرین تغییرات ثبت شده شرکت در مراجع ذیربط.5. آخرین صورتهای مالی تأیید شده شر قوانین و مقررات بالادستی 1. قانون تجارت و لایحه اصلاح قانون تجارت مصوب مجلس شورای ملی2. قانون بیمه مصوب مجلس شورای ملی3. قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری مصوب مجلس شورای ملی4. آیین نامه شماره41 با موضوع تاسیس، فعالیت و انحلال دفاتر ارتباطی مؤسسات بیمه و مؤسسات کارگزاری
هزینه خدمت شماره حساب (های) بانکی
پرداخت بصورت الکترونیک مرحله ارائه خدمت الکترونیکی - تلفن گویا یا مرکز تماس - ارسال پستیغیر الکترونیکی-نبود زیرساخت ارتباطی مناسب
عنوان خدمات اعطای پروانه فعالیت دفاتر ارتباطی مؤسسات بیمه و مؤسسات کارگزاری بیمه خارجی در جمهوری اسلامی ایران
آدرس وبگاه http://dpli.ir/8tVMGu
نام دستگاه اجرایی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
نام دستگاه مادر وزارت امور اقتصادی و دارایی
نوع خدمت خدمت به شهروندان (G2C) , خدمت به کسب و کار(G2B)
مخاطبین کلیه متقاضیان تأسیس دفاتر ارتباطی
مدارک لازم 1. درخواست تأسیس دفاتر ارتباطی2. ارسال تصویر کلیه صفحات شناسنامه، گواهی عدم سوء پیشینه، آخرین مدرک تحصیلی و سوابق علمی مسئول دفتر ارتباطی آن شرکت .3. اساسنامه.4. آگهی تاسیس وآخرین تغییرات ثبت شده شرکت در مراجع ذیربط.5. آخرین صورتهای مالی تأیید شده شر
قوانین و مقررات بالادستی 1. قانون تجارت و لایحه اصلاح قانون تجارت مصوب مجلس شورای ملی2. قانون بیمه مصوب مجلس شورای ملی3. قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری مصوب مجلس شورای ملی4. آیین نامه شماره41 با موضوع تاسیس، فعالیت و انحلال دفاتر ارتباطی مؤسسات بیمه و مؤسسات کارگزاری
هزینه خدمت
شماره حساب (های) بانکی
پرداخت بصورت الکترونیک
مرحله ارائه خدمت الکترونیکی - تلفن گویا یا مرکز تماس - ارسال پستیغیر الکترونیکی-نبود زیرساخت ارتباطی مناسب

این فرآیند برای بررسی تقاضای تاسیس دفاتر ارتباطی مؤسسات بیمه و مؤسسات کارگزاری بیمه خارجی در جمهوری اسلامی ایران به منظور صدور مجوز فعالیت می پردازد. در این فرآیند پس از دریافت تقاضای اولیه تاسیس دفاتر ارتباطی اقدامات زیر انجام می شود:1. بررسی مدارک دریافتی متقاضی تأسیس دفتر ارتباطی و اعلام معرفی نماینده تام الاختیار2. مکاتبه و اعلام نواقص موجود به دفتر ارتباطی 3. انجام استعلام های لازم از واحدهای مختلف بیمه مرکزی از جمله نظارت، اتکایی و حراست 4. تهیه گزارش مربوط به دفتر ارتباطی و ارایه به هیات عامل جهت برگزاری جلسه حضوری با مسوولین مربوطه5. برگزاری جلسه مصاحبه با مسوول دفتر ارتباطی پس از انجام استعلام های لازم

<p>1- اعطای پروانه فعالیت دفاتر ارتباطی مؤسسات بیمه و مؤسسات کارگزاری بیمه خارجی در جمهوری اسلامی ایران 1. بررسی مدارک دریافتی متقاضی تأسیس دفتر ارتباطی و اعلام معرفی نماینده تام الاختیار 2. مکاتبه و اعلام نواقص موجود به دفتر ارتباطی 3. انجام استعلام های لازم از واحدهای مختلف بیمه مرکزی از جمله نظارت، اتکایی و حراست 4. تهیه گزارش مربوط به دفتر ارتباطی و ارایه به هیات عامل جهت برگزاری جلسه حضوری با مسوولین مربوطه 5. برگزاری جلسه مصاحبه با مسوول دفتر ارتباطی پس از انجام استعلام های لازم</p>
دریافت فرآیند گردش کار